Abdullah İbni Mes’ûd radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
– “Kalbinde zerre kadar kibir olan kimse cennete giremez.”
Sahabelerden biri;
– İnsan elbise ve ayakkabısının güzel olmasını arzu eder, deyince şunları söyledi;
– “Allah güzeldir, güzeli sever. Kibir ise hakkı kabul etmemek ve insanları küçümsemektir.”
Müslim, Îmân 147. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Libâs 26; Tirmizî, Birr 61
https://www.islamveihsan.com/kalbinde-zerre-kadar-kibir-olan-kimse-cennete-giremez-hadisi.html
Kibir konusu çok dikkat edilmesi gereken bir konudur. Kibir duygusunu kalpten çıkarabilmek ise gerçekten büyük bir başarıdır. Çünkü insanlar birbirlerinden bazı konularda üstün yaratılmıştır; kimi zengindir, kimi akıllı kimi ise güzel. İnsanların sahip olduğu bu vasıflar kibir duygusunun temelidir.
Aslında üstünlüklere sahip olmak değil; üstün vasıflarımızın sahibini bilmemek kibir sebebidir.
Meal okumaya başladığımda ilk dikkatimi çeken konu bu oldu. Allah Teala daha ilk ayetinde bizlere kibirden bahsediyor. Bu konudaki hassasiyetini bize hemen bildiriyor. Anladığım sıralamayı yazmaya çalışayım;
1. Euzü billahi mineş-şeytanirracim;
Allah Teala her şeyden önce MANEVİ TEMİZLİK ,TEVBE İSTİYOR. Önce şeytanın pisliklerin temizlenin yani tevbe edin, şeytani düşünce ve fikirlerden vazgeçin, zihnen ve imanen temizlenin diyor. Sonrasında gerçek iman gelir diyor.
Her şeyden önce manevi temizlik TEVBE ile olur
2. Bismillahirrahmanirrahim;
Şeytani inançlardan temizlendikten sonra ancak adımı anabilirsin veya ayetlerimi okuyabilirsin demektedir.
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM;
Şeytan ve şeytani inançlardan tevbe ile temizlendim, varlığını, birliğini, Rahman ve Rahim olduğunu kabul ederek Sana iltica ettim.
Yazımızın konusu Ayeti Kerime;
3. KİBİR
اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ رَبِّ الْـعَالَمٖينَۙ . (Fatiha 2)
Hamd (övme, övülme) alemlerin Rabbi olan Allah’a mahsustur.
Hamd (övme, övülme) alemlerin Rabbi olan Allah’a mahsustur
Bu ayette Allah Teala açık bir şekilde övme ve övülme hakkının sadece kendine ait olduğunu bildirmektedir. Çünkü her şeyin sahibi O’dur. Allah’ın bize vermiş oldukları ile övünmeye, övülme beklentisine girmek hudutları aşmak demektir. Allah’ın daha ilk ayetlerinde yasakladığı emri çiğnemek demektir. Bize ait olduğunu düşündüğümüz her şey O’nundur. Üstün olduğumuz vasıfları veren Allah bunları diğer kullarını küçümsemek için vermemiştir. Bu yeteneklerin ile Allah’ın emirlerini yerine getir demektedir. Zenginsen infak et, akıllı isen ilim tahsil et, güzelliğini ahlaki güzellik ile birleştir. Sahibini ve nimetlerini unutma. Allah’ın verdikleri ile Allah’ın kullarına hizmet et demektedir.
Kibir ise; Allah’ın verdikleri ile Allah’ın emirlerini ve kullarını ezmek demektir.
Çözüm nedir? Kısmen bahsettiğimiz çözüm linktedir.
https://esfane.com/muslumanca-yuruyus-nasil-olmalidir-ahlak-kibir-ve-yuruyus-tarzi-baglantisi-nedir/